maandag 27 januari 2014

Op de helft van de omslagdoek

Ik ben zoals jullie gisteren hebben kunnen lezen bezig met een omslagdoek te breien. Ik ben een echte koukleum en om steeds een deken om mij heen te slaan is dan ook niet zo gezellig.
Maar omslagdoek is ook makkelijk wanneer zoals met dit winterweer de visite savonds de deur uit gaat en je in de koude deuropening staat om ze uit te zwaaien. Even dan snel de omslagdoek om je heen en je staat wel warmpjes erbij.
Heb lang gezocht op het internet na een patroon wat ik wel mooi vind en heb er 1 gevonden.

Je begint natuurlijk in de punt te breien met 3 steken en daarna meerderen, en in begin gaat het zo lekker snel. Nu ben ik bij steek 150 en moet nog minimaal 50 pennen pfff duurt nu wel een beetje lang want kan het wel afkijken. Zo benieuwd hoe het eind resultaat straks is en of ikzelf het wel mooi vind. Enige nadeel van zoveel steken is, is dat de pennen korter worden. Moet echt oppassen dat er geen steken afvallen. Hier zien jullie alvast een gedeelte van de omslagdoek, ben ongeveer op de helft nu


Gelukkig heb ik nu een weekje vrij en hopelijk ga ik of heel ver komen met de omslagdoek of dat het me lukt om eind van de week af te hebben. Want vanaf vrijdag kan ik ook weer verder met de nieuwe opdracht van de Cal deken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten